Literatur
- Beck, R. (2007). The iPhone in the Classroom: One Teacher’s Story. Beitrag bei htiThinkEd. http://www.rcdllp.com/archives/2007/11/the-iphone-in-the-classroom-one-teachers-story-dr-richard-beck [2010-07-15].
- Brahm, T. (2007). Blogs - Technische Grundlagen und Einsatzszenarien an Hochschulen. In: S. Seufert & T. Brahm (Hrsg.), „Ne(x)t Generation Learning“: Wikis, Blogs, Mediacasts & Co. - Social Software und Personal Broadcasting auf der Spur. St. Gallen: SCIL, Universität St. Gallen, 67-86.
- Buchem, I. & Hamelmann, H. (2010). Microlearning: a strategy for ongoing professional development. In: eLearning Papers, 21. URL: http://www.elearningeuropa.info/files/media/media23707.pdf [2010-09-30].
- Busemann, K. & Gscheidle, C. (2012). Ergebnisse der ARD/ZDF-Onlinestudie 2012. Web 2.0: Habitualisierung der Social Community. media perspektiven 7-8/2012, 380-390.
- Couros, A. (2010). Developing Personal Learning Networks for Open & Social Learning. In Veletsianos, G. (Hrsg.). Emerging Technologies in Distance Education, Edmonton: Athabasca University Press, 109-127.
- Downes, S. (2007). Learning networks in practice. In: British Educational Communications and Technology Agency (BECTA) (Hrsg.), Emerging Technologies for Learning 2, Coventry: BECTA, 19-27.
- Ebner, M. & Schiefner, M. (2008). Microblogging - more than fun? In: I. A. Sánchez & P. Isaías (Hrsg.), Proceedings of IADIS Mobile Learning Conference 2008., Portugal, 155-159.
- Ebner, M. (2009). Interactive Lecturing by Integrating Mobile Devices and Micro-blogging in Higher Education. In: Journal of Computing and Information Technology (eCIT), 17(4), December 2009, 371-381.
- Ebner, M. (2013). The Influence of Twitter on the Academic Environment. Patrut, B., Patrut, M., Cmeciu, C. (ed.). Social Media and the New Academic Environment: Pedagogical Challenges. IGI Global. 2013, 293-307.
- Ebner, M.; Lienhardt, C.; Rohs, M. & Meyer, I. (2010a). Microblogs in Higher Education – a chance to facilitate informal and process oriented learning. In: Computers & Education, 55, 92-100.
- Ebner, M.; Mühlburger, H.; Schaffert, S.; Schiefner, M.; Reinhardt, W. & Wheeler, S. (2010b). Get Granular on Twitter - Tweets from a Conference and their Limited Usefulness for Non-Participants. - In: N. Reynolds & M. Turcsányi-Szabó (Hrsg.). Key competences in the knowledge society. KCKS 2010, 102-113
- Eimeren, von B. & Frees, B. (2012). 76 Prozent der Deutschen online – neue Nutzungssituationen durch mobile Endgeräte. Ergebnisse der ARD/ZDF-Onlinestudie 2012. media perspektiven 7–8/2012, 362-379.
- Glogger I.; Holzäpfel L.; Schwonke R.; Nückles M. & Renkl A. (2009). Aktivierung von Lernstrategien beim Schreiben von Lerntagebüchern: Wie spezifisch müssen Prompts sein? In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 23, 95-104.
- Grosseck, G. & Holotescu, C. (2008). Can we use twitter for educational activities? In: I. Roceanu (Hrsg.), Proceedings of the 4th International Scientific Conference eLSE -eLearning and Software for Education, Bucharest: University Publishing House, 117-124.
- Herwig, J.; Kittenberger, A.; Nentwich, M. & Schmirmund, J. (2009). Microblogging und die Wissenschaft. Das Beispiel Twitter. ITA-PROJEKTBERICHT NR. A52-4, Wien: Institut für Technikfolgen-Abschätzung.
- Hilzensauer, W. & Hornung-Prähauser, V. (2005). ePortfolio – Methode und Werkzeug für kompetenzbasiertes Lernen. Salzburg: Salzburg Research.
- Kerres, M. (2007). Microlearning as a Challenge for Instructional Design. In: T. Hug (Hrsg.), Didactics of Microlearning. Concepts, Discources and Examples, Münster: Waxmann, 98-109.
- Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. NY: Cambridge University Press.
- Leggewie, C. (2006). Politische Beteiligung, bürgerschaftliches Engagement und das Internet. Interview der Stiftung digitale Chancen, 21.07.06, URL: http://www.digitale-chancen.de/content/stories/index.cfm/key.2362/secid [2013-08-23].
- Lindner, M. (2006). Use These Tools, Your Mind Will Follow. Learning in Immersive Micromedia&Microknowledge Environments. In: Research Paper for ALT-C 2006: The Next Generation. URL: http://www.scribd.com/doc/12389/On-Micromedia-Microlearning [2010-09-30].
- Medienzoo (2010). Hintergrundtext Twitter - Wissensmanagement in 140 Zeichen. Beitrag in einem Wiki von Studierenden an der Universität Augsburg. URL: http://medienzoo.wikispaces.com/Hintergrundtext+Twitter+-+Wissensmanagement+in+140+Zeichen#Nutzung [2010-07-15].
- Pleil, T. (2009). Twitter in der Lehre: Ein paar Erfahrungen. Blog-Beitrag vom 03.03.2009. URL: http://thomaspleil.wordpress.com/2009/03/03/twitter-in-der-lehre-ein-paar-erfahrungen [2010-07-15].
- Rankin, M. (2010). Some general comments on the „Twitter Experiment“. URL: http://www.utdallas.edu/~mrankin/usweb/twitterconclusions.htm [2010-09-30].
- Reinhardt, W.; Ebner, M.; Beham, G. & Costa, C. (2009). How People are Using Twitter during Conferences. In: Hornung-Prähauser, V. & Luckmann, M. (Hrsg.), Creativity and Innovation Competencies on the Web, Proceeding of 5. EduMedia conference, Salzburg: 5th EduMediaconference, 145-156.
- Robes, J. (2009). Microlearning und Microtraining: Flexible Kurzformate in der Weiterbildung. In: K. Wilbers & A. Hohenstein (Hrsg.), Handbuch E-Learning, Loseblattsammlung, 30. Ergänzungslieferung, Köln: Deutscher Wirtschaftsdienst, URL: http://www.weiterbildungsblog.de/2009/10/05/microlearning-und-microtraining-flexible-kurzformate-in-derweiterbildung/ [2010-09-30].
- Schulmeister, R. (2010). Ansichten zur Kommentarkultur in Weblogs. In: P. Bauer; H. Hoffmann & K. Mayrberger (Hrsg.), Fokus Medienpädagogik – Aktuelle Forschungs- und Handlungsfelder, Festschrift für Stefan Aufenanger, München: kopaed, 317-347.
- Schön, S. & Ebner, M. (2013). Die Rolle der Erwähnungen auf Twitter bei #OPCO12. In: G. Güntner & S. Schaffert (Hrsg.), Macht mit im Web! Anreizsysteme zur Unterstützung von Aktivitäten bei Community- und Content-Plattformen. Band 6 der Reihe „Social Media“, , Salzburg: Salzburg Research, 49-54.
- Schön, S. & Wieden-Bischof, D. (2011). Mobile Lerngemeinschaften. In Schön, S.; Wieden-Bischof, D.; Schneider, C. & Schumann, M. (Hrsg.), Mobile Gemeinschaften. Erfolgreiche Beispiele aus den Bereichen Spielen, Lernen und Gesundheit, Salzburg: Salzburg Research, 61-80.
- Siemens, G. (2005). Connectivism: Learning as Network Creation. e-Learning Space.org website.http://www.elearnspace.org/Articles/networks.htm [2013-08-26]
- Softic, S.; Ebner, M.; De Vocht, L.; Mannens, E. & Van de Walle, R. (2013). A Framework Concept for Profiling Researchers on Twitter using the Web of Data. In: K.-H. Krempels & A. Stocker (Hrsg.), Proceedings of the 9th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST) 2013, SciTePress 2013, 447-452.
- Thonhauser, P.; Softic, S. & Ebner, M. (2012). Thought Bubbles: a conceptual prototype for a Twitter based recommender system for research 2.0. In:S. Lindstaedt & M. Granitzer (Hrsg.), Proceedings of the 12th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies (i-KNOW '12). ACM, New York, NY, USA, Article 32.
- Walker, J. (2003). final version of weblog definition. URL: http://jilltxt.net/archives/blog_theorising/final_version_of_weblog_definition.html [2008-03-30].
- Weinberger, D. (2002). Small pieces loosely joined. A unified theory of the web. Cambridge, MA: Perseus Publishing.